Lees voor
Tekst Tekst
Tekst Grootte
Normal font size icon Big font size icon Biggest font size icon
Grootte

Om dit te kunnen bepalen, is het belangrijk om vast te stellen of de bedrijfsactiviteiten van uw onderneming wél of níet onder de werkingssfeer van Pensioenfonds Detailhandel vallen. Dit wordt bepaald aan de hand van een door u ingevuld formulier Bedrijfsgegevens. U kunt deze hieronder downloaden. Daarbij ontvangen wij graag de volgende informatie:

  1. Bewijs van inschrijving bij een ander pensioenfonds of verzekeraar (indien van toepassing);
  2. Bewijs wijziging bedrijfsactiviteiten in het register van de Kamer van Koophandel.

Stuur het formulier per e-mail of per post naar:

werkgever@pensioenfondsdetailhandel.nl

Pensioenfonds Detailhandel
Postbus 59205
1040 KE Amsterdam

Heeft deze informatie u geholpen?
Bedankt voor de feedback!
Bedankt voor de feedback!

Om antwoord te krijgen op uw vraag, kunt het makkelijkst het contactformulier invullen. We komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Om vast te kunnen stellen of de bedrijfsactiviteiten van uw onderneming, of de nieuwe rechtsvorm, onder de werkingssfeer van Pensioenfonds Detailhandel vallen, is het belangrijk dat u het formulier Bedrijfsgegevens invult. Daarbij ontvangen wij graag de volgende informatie:

  • Nieuw Kamer van Koophandel nummer;
  • Nieuw Loonheffingennummer;
  • Website;
  • Bedrijfsnaam.

Stuur het formulier en de informatie per e-mail of per post naar:

werkgever@pensioenfondsdetailhandel.nl

Pensioenfonds Detailhandel
Postbus 59205
1040 KE Amsterdam

Salarisaanlevering oude rechtsvorm

U dient eerst alle salarisaangiftes op het oude loonheffingsnummer af te ronden. Zorgt u er ook voor dat alle werknemers uiterlijk op de beëindigingsdatum van de oude rechtsvorm uit dienst gemeld zijn. Daarna kunt u, indien de nieuwe rechtsvorm nog onder de verplichtstelling valt, de werknemers bij de nieuwe rechtsvorm op de ingangsdatum in dienst melden. Dit doet u door de salarisaangifte in te sturen met de nieuwe gegevens. Deze gegevens ontvangt u zodra de wijziging in onze administratie is doorgevoerd.

Heeft deze informatie u geholpen?
Bedankt voor de feedback!
Bedankt voor de feedback!

Om antwoord te krijgen op uw vraag, kunt het makkelijkst het contactformulier invullen. We komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Een rechtsvormwijzing kan gevolgen hebben voor de manier waarop de gegevens van uw organisatie en medewerkers in de pensioenadministratie worden vastgelegd. Neem daarom zo snel mogelijk nadat de rechtsvormwijziging bij de Kamer van Koophandel is verwerkt contact met ons op. Samen met u kunnen we er dan voor zorgen dat de juiste stappen worden gevolgd om de overgang soepel te laten verlopen.

Heeft deze informatie u geholpen?
Bedankt voor de feedback!
Bedankt voor de feedback!

Om antwoord te krijgen op uw vraag, kunt het makkelijkst het contactformulier invullen. We komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Blijft uw bedrijf bestaan, maar zonder personeel? Dan moet u een paar dingen regelen:

  • Meld al uw medewerkers uit dienst.

  • Betaal openstaande facturen.

  • Heeft u na 60 dagen nog steeds geen personeel? Dan krijgt u automatisch een brief van ons waarin staat dat u geen personeel meer heeft.

  • U hoeft geen kopie van de intrekking van uw loonheffingennummer meer te sturen.

  • Zo blijft alles netjes bijgewerkt in onze administratie.

Heeft deze informatie u geholpen?
Bedankt voor de feedback!
Bedankt voor de feedback!

Om antwoord te krijgen op uw vraag, kunt het makkelijkst het contactformulier invullen. We komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Stopt u helemaal met uw onderneming? Regel dan het volgende:

  • Meld al uw medewerkers uit dienst.

  • Betaal openstaande facturen.

  • Geef de einddatum van uw bedrijf door aan de Kamer van Koophandel. Wij krijgen die datum automatisch door en verwerken hem in ons systeem.

  • Zijn er toch medewerkers die nog niet zijn afgemeld? Geen probleem. Wij melden hen dan uit op de einddatum van uw onderneming.

Heeft deze informatie u geholpen?
Bedankt voor de feedback!
Bedankt voor de feedback!

Om antwoord te krijgen op uw vraag, kunt het makkelijkst het contactformulier invullen. We komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Gaat uw bedrijf failliet? Dat is natuurlijk vervelend. Om alles goed af te handelen, vragen wij u om dit te doen:

  • Lever de UPA’s aan tot aan de datum van het faillissement.

  • Vertel uw medewerkers dat zij zich moeten melden bij het UWV.

  • Betaal openstaande facturen zo veel mogelijk.

  • Wij nemen daarna contact op met de curator en het UWV om het faillissement verder af te handelen.

Heeft deze informatie u geholpen?
Bedankt voor de feedback!
Bedankt voor de feedback!

Om antwoord te krijgen op uw vraag, kunt het makkelijkst het contactformulier invullen. We komen dan zo snel mogelijk bij u terug.

Heeft u een vraag of verzoek?

Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier of neem telefonisch contact met ons op.

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 – 17.00 uur.

Werkgevers
020 - 244 54 00
Postadres

Postbus 59205, 1040 KE AMSTERDAM

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht? Dan willen we die natuurlijk oplossen. We vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de manier waarop we u helpen. Als dat niet het geval is geweest, laat het ons dan weten.

Lees meer