U kunt op het werkgevers- of administratiekantoorportaal zien of er foutmeldingen of waarschuwingen zijn. U kunt deze zelf inzien. U logt in op het portaal en klikt op het kopje ‘Aanleveringen’.
Maakt u als werkgever gebruik van een administratiekantoor en zendt dit administratiekantoor UPA-berichten voor u in? Dan hoeft u zelf geen actie te ondernemen. Uw administratiekantoor zorgt voor de koppeling van de salarissoftware aan UPA.
Het hangt van uw salarispakket af hoe u de UPA aan kunt leveren.
U kunt soms zelf wat doen, maar wij kunnen samen met uw salarispakketleverancier de instellingen goed instellen. Bekijk de instructies voor het koppelen van uw salarispakket hieronder.
Afhankelijk van het salarissoftwarepakket waarmee u werkt, moet u zelf uw UPA-gegevens ophalen. U checkt dit hier bij ‘Salarispakketten’ en ‘UPA inzenden’. Indien u zelf de UPA-gegevens dient op te halen, volg dan onderstaande stappen:
- Als u bent ingelogd op ons portaal, dan gaat u naar het tabblad 'Organisatie';
- Klik vervolgens op ‘Gegevensaanlevering’;
- U krijgt dan de optie om de UPA-instellingen op te halen door te klikken op ‘Aanmaken UPA-instellingen’ (fel oranje knop);
- U krijgt de melding dat er nieuwe gegevens worden aangemaakt. Druk op 'OK';
- De instellingen worden voor u gegenereerd. Dit kan soms even duren. U heeft gecontroleerd welk wachtwoord u dient te gebruiken (afhankelijk van uw salarissoftwarepakket: 'Wachtwoord FTP' óf 'Sleutel/wachtwoord webservice'). Kopieer en plak vervolgens de juiste versie in uw pakket;
- De gebruikersnaam/het inzendersaccount van uw salarissoftwarepakket is enkel uw aansluitnummer;
- U kunt nu gegevens aanleveren.