Taalkeuze

Nederlands English

Bent u op zoek naar iets specifieks?

Type hier uw vraag of gebruik een zoekterm

Heeft u een vraag of verzoek?

Wij helpen u graag. Stuur ons een e-mail via het contactformulier. Gemakkelijk en snel.

Ga naar het contactformulier Naar contactpagina
Terug

Vragen over veranderingen in uw persoonlijke situatie

Uniform Pensioenoverzicht (UPO 2021) ontvangen? Bekijk hier de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Waarom staan de veranderingen in mijn persoonlijke situatie niet vermeld?

Als uw salaris of uw persoonlijke situatie dit lopende jaar (2021) zijn veranderd, vindt u de gevolgen van deze aanpassingen op uw volgende UPO.

Waarom wordt mijn waardeoverdracht niet vermeld?

Wij tonen alleen de totaalwaarde van uw gehele ouderdomspensioen. Dit is inclusief een eventuele waardeoverdracht. U kunt op uw persoonlijke pensioenomgeving, via pensioenfonds detailhandel.nl (inloggen met DigiD) de status zien van een waardeoverdracht of er een aanvragen.

Waarom worden mijn kinderen niet vermeld?

Kinderen worden niet apart vermeld op het UPO, maar er staat wel vermeld wat uw eventuele partner en kinderen krijgen (in bruto bedragen) als u komt te overlijden.

Ik heb geen kinderen, toch is er een bedrag gereserveerd?

In de pensioenregeling wordt dit bedrag standaard meegenomen. Als u géén kinderen heeft komt het meeverzekerde bedrag te vervallen.

Waarom staat mijn partner niet vermeld?

Het UPO toont uw situatie per 31-12-2020. Mogelijk bent u daarna gehuwd of een geregistreerd partnerschap aangegaan. Uw partner is dan wel bij ons bekend en staat volgend jaar op uw UPO.

Let op:

  1. Bent u gehuwd of een geregistreerd partnerschap aangegaan voor 31-12-2020? Neem dan contact met ons op.
  2. Hebt u een samenlevingscontract en hebt u uw partner aangemeld voor 31-12-2020? Neem dan contact met ons op.
  3. Hebt u uw samenlevingscontract na 31-12-2020 doorgegeven? U hoeft dan geen actie te ondernemen. Uw partner is dan wel bij ons bekend en staat volgend jaar op uw UPO.
Staan de gevolgen van mijn scheiding ook op deze UPO?

Die vindt u alleen op deze UPO terug als uw scheiding in onze administratie is verwerkt voor 31 december 2020. Is uw scheiding op een later tijdstip verwerkt? Dan is dat pas zichtbaar op uw volgende UPO.

Belangrijk: Als u vragen heeft over uw scheiding en pensioen neem dan contact met ons op.

Heeft u een vraag over het Uniform Pensioenoverzicht (UPO 2021)?

Gebruik dan ons contactformulier. Zo kunnen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn.

* Deze velden zijn verplicht

Als u wilt bellen, let op!

We zijn druk bezig iedereen te woord te staan. Dit lukt niet altijd. Als u het formulier invult hebben we meer gegevens en kunnen we beter en sneller helpen.

Werknemers
0800 -1972 (gratis)
Werkgevers
020 - 244 54 00
Werknemers uit het buitenland
+31 20 244 54 01
Postadres

Postbus 59205, 1040 KE AMSTERDAM

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht? Dan willen we die natuurlijk oplossen. We vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de manier waarop we u helpen. Als dat niet het geval is geweest, laat het ons dan weten.

Lees meer