Call us icon
Voor onze telefonische helpdesk, ga naar de contactpagina

Elke werkdag tussen 8.00 en 17.00 uur.

Naar contact pagina

Al uw antwoorden op een rij

Pensioenfonds Detailhandel stapt 1 januari 2021 over naar uitvoerder Capgemini.

Ik heb geen eHerkenning. Hoe kan ik inloggen?
Indien u geen eHerkenning heeft, maakt u nieuwe inloggegevens aan. Deze alternatieve inlogmethode zal bestaan uit een inlog met gebruikersnaam en wachtwoord, waarbij nog een extra verificatie zal plaatsvinden via een mobiele app wanneer u wilt inloggen. Wanneer u voor de eerste keer inlogt, zullen we een separaat wachtwoord aan u verstrekken. De app kunt u op de gebruikelijke manier downloaden in de stores.

Moet een werkgever iets doen als hij een administratiekantoor heeft gemachtigd?
Nee, wij nemen de huidige machtiging over zodat het administratiekantoor de gegevens kan aanleveren.

Blijft mijn gebruikersnaam wel gelijk, of moet ik een andere aanvragen?
U kunt op twee manieren inloggen op het portaal. Met behulp van E-herkenning (dit heeft de voorkeur) of met een gebruikersnaam en wachtwoord. Uw werkgeversnummer is onderdeel van de gebruikersnaam. U hoeft geen nieuwe gebruikersnaam aan te vragen. De gebruikersnaam waarmee u kunt inloggen is uw huidige werkgeversnummer, aangevuld met @BPFD.nl

Bijvoorbeeld: 123456@BPFD.nl

Wanneer u wilt inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, zult u eerst een wachtwoord moeten aanvragen. Dit kan via het inlogscherm van het portaal. Als extra beveiligingsmaatregel zullen we u ook vragen om een app te installeren op uw mobiele telefoon. Via deze app wordt bij iedere keer als u inlogt geverifieerd of u het inderdaad bent die inlogt.

Waar kan ik de drie folders vinden met transitie informatie?
Hier vindt u de transitie folders

Waarom stapt Pensioenfonds Detailhandel over naar een nieuwe pensioenuitvoerder?
We willen het administratieve proces rondom pensioen zo makkelijk en persoonlijk mogelijk maken. Op het nieuwe portaal zijn alle pensioenzaken eenvoudig zelf te regelen. Je kunt er ook de status van de verwerking van UPA-berichten realtime inzien.

Wanneer is het nieuwe pensioenplatform live bij de nieuwe uitvoerder?
Op 15 januari is het pensioenplatform live.

Waar wordt het bestaande werkgeversportaal nog voor gebruikt?
Tot 19 februari 2021 worden daar alle UPA-berichten over 2020 en alle andere salarismutaties over 2019 (of eerder) behandeld.

Hoe het zit met de UPA sleutels bij administratiekantoren die meerdere werkgevers bedienen?
Wanneer wij weten dat een administratiekantoor voor meerdere werkgevers instuurt, hoeft het administratiekantoor maar één keer een UPA sleutel in te voeren en niet per werkgever. Wanneer niet bij ons is vastgelegd dat een administratiekantoor voor meerdere werkgevers instuurt, dan moet het administratiekantoor per werkgever een sleutel aanmaken.

Worden er nog wel brieven voor de inlog verstuurd?
Nee. Er worden geen brieven voor de inlog gestuurd. De werkgever kan op het portaal kiezen voor ‘inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord’ en op die manier inloggen met zijn of haar werkgevernummer@BPFD.nl