Taalkeuze

Nederlands English

Bent u op zoek naar iets specifieks?

Type hier uw vraag of gebruik een zoekterm

Wij zijn er voor u.

Met onze helpdesk krijgt u makkelijk en snel antwoord op uw vraag.

Werknemer Werkgever Gepensioneerde Administratiekantoor

Inloggen als administratiekantoor

Inloggen op het portaal

  1. Klik rechtsboven op ‘Login’;
  2. Klik op 'Inloggen met gebruikersnaam' en vervolgens op 'Wachtwoord vergeten'. Deze optie vindt u onder de knop 'Annuleren';
  3. U vult nu uw e-mailadres in. Dit is uw relatienummer@bpfd.nl;
  4. Druk op 'Wachtwoord resetten';
  5. U krijgt de melding dat er een e-mail is gestuurd naar het bij ons bekende e-mailadres. In de e-mail vindt u een link die verwijst naar onze website om een nieuw wachtwoord aan te maken. (Tip: lukt deze stap niet? Probeer het dan nogmaals in een andere webbrowser, zoals Microsoft Edge of Chrome, kopieer hiervoor de link in de mail);
  6. Volg de stappen op de website. Na het aanmaken van het nieuwe wachtwoord, bent u meteen ingelogd op ons portaal.

Tweede keer inloggen gaat anders!

Eerste keer inloggen op ons nieuwe portaal doet u met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Logt u voor de tweede keer in? Dan is het van belang dat u een verificatieapp download op uw mobiele telefoon.

Volg hiervoor onderstaande stappen:

  1. Ga naar de login op de website. Kies vervolgens voor 'Inloggen met gebruikersnaam'. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Druk nu op 'OK';
  2. Indien er één mobiele telefoon gebruikt wordt om in te loggen namens uw bedrijf, dan volgt u de stappen via de volgende link onder het kopje 'Logt u voor de tweede keer in?': Alternatieve login portaal (pensioenfondsdetailhandel.nl);
  3. Indien er meerdere gebruikers (gaan) inloggen namens uw bedrijf, dan volgt u de stappen via de volgende link onder het kopje 'Wilt u voor de tweede keer inloggen?': Alternatieve login portaal (pensioenfondsdetailhandel.nl).

Nieuwe UPA-instellingen ophalen
Afhankelijk van het salarissoftwarepakket waarmee u werkt, moet u zelf uw UPA-gegevens ophalen. U checkt dit op pensioenfondsdetailhandel.nl bij ‘Salarispakketten’ en ‘UPA inzenden’. Indien u zelf de UPA-gegevens dient op te halen, volg dan onderstaande stappen:

  1. Als u bent ingelogd op ons portaal, dan gaat u naar het tabblad 'Organisatie';
  2. Klik vervolgens op ‘Gegevensaanlevering’;
  3. U krijgt dan de optie om de UPA-instellingen op te halen door te klikken op ‘Aanmaken UPA-instellingen’ (fel oranje knop);
  4. U krijgt de melding dat er nieuwe gegevens worden aangemaakt. Druk op 'OK';
  5. De instellingen worden voor u gegenereerd. Dit kan soms even duren. U heeft gecontroleerd welk wachtwoord u dient te gebruiken (afhankelijk van uw salarissoftwarepakket: 'Wachtwoord FTP' óf 'Sleutel/wachtwoord webservice'). Kopieer en plak vervolgens de juiste versie in uw pakket;
  6. De gebruikersnaam/het inzendersaccount van uw salarissoftwarepakket is enkel uw aansluitnummer;
  7. U kunt nu gegevens aanleveren.

Komt u er niet uit?

E-mail ons Bel ons
Heeft u een vraag over inloggen?

Gebruik dan ons contactformulier. Zo kunnen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn.

* Deze velden zijn verplicht

Heeft u een vraag of verzoek?

Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier of neem telefonisch contact met ons op.

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 – 17.00 uur.

Administratiekantoor
020 - 244 54 00
Postadres

Postbus 59205, 1040 KE AMSTERDAM

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht? Dan willen we die natuurlijk oplossen. We vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de manier waarop we u helpen. Als dat niet het geval is geweest, laat het ons dan weten.

Lees meer