Taalkeuze

Nederlands English

Bent u op zoek naar iets specifieks?

Type hier uw vraag of gebruik een zoekterm

Wij zijn er voor u.

Met onze helpdesk krijgt u makkelijk en snel antwoord op uw vraag.

Werknemer Werkgever Gepensioneerde Administratiekantoor
Naar helpdesk pagina

Inloggen als werkgever

Inloggen op het werkgeversportaal

  1. Ga naar de website en klik rechtsboven op ‘log in’
  2. Klik op 'Inloggen met gebruikersnaam' en vervolgens op 'Wachtwoord vergeten'. Deze optie vindt u onder de knop 'Annuleren';
  3. U vult nu uw e-mailadres in. Dit is uw relatienummer@bpfd.nl;
  4. Druk op 'Wachtwoord resetten';
  5. U krijgt de melding dat er een e-mail is gestuurd naar het bij ons bekende e-mailadres. In de e-mail vindt u een link die verwijst naar onze website om een nieuw wachtwoord aan te maken. (Tip: lukt deze stap niet? Probeer het dan nogmaals in een andere webbrowser, zoals Microsoft Edge of Chrome, kopieer hiervoor de link in de mail);
  6. Volg de stappen op de website. Na het aanmaken van het nieuwe wachtwoord, bent u meteen ingelogd op ons portaal.

Tweede keer inloggen gaat anders!

Eerste keer inloggen op ons nieuwe portaal doet u met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Logt u voor de tweede keer in? Dan is het van belang dat u een verificatieapp download op uw mobiele telefoon.

Volg hiervoor onderstaande stappen:

  1. Ga naar de login op de website. Kies vervolgens voor 'Inloggen met gebruikersnaam'. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in. Druk nu op 'OK';
  2. Indien er één mobiele telefoon gebruikt wordt om in te loggen namens uw bedrijf, dan volgt u de stappen via de volgende link onder het kopje 'Logt u voor de tweede keer in?': Alternatieve login portaal (pensioenfondsdetailhandel.nl);
  3. Indien er meerdere gebruikers (gaan) inloggen namens uw bedrijf, dan volgt u de stappen via de volgende link onder het kopje 'Wilt u voor de tweede keer inloggen?': Alternatieve login portaal (pensioenfondsdetailhandel.nl).

Nieuwe UPA-instellingen ophalen
Afhankelijk van het salarissoftwarepakket waarmee u werkt, moet u zelf uw UPA-gegevens ophalen. U checkt dit op pensioenfondsdetailhandel.nl bij ‘Salarispakketten’ en ‘UPA inzenden’. Indien u zelf de UPA-gegevens dient op te halen, volg dan onderstaande stappen:

  1. Als u bent ingelogd op ons portaal, dan gaat u naar het tabblad 'Organisatie';
  2. Klik vervolgens op ‘Gegevensaanlevering’;
  3. U krijgt dan de optie om de UPA-instellingen op te halen door te klikken op ‘Aanmaken UPA-instellingen’ (fel oranje knop);
  4. U krijgt de melding dat er nieuwe gegevens worden aangemaakt. Druk op 'OK';
  5. De instellingen worden voor u gegenereerd. Dit kan soms even duren. U heeft gecontroleerd welk wachtwoord u dient te gebruiken (afhankelijk van uw salarissoftwarepakket: 'Wachtwoord FTP' óf 'Sleutel/wachtwoord webservice'). Kopieer en plak vervolgens de juiste versie in uw pakket;
  6. De gebruikersnaam/het inzendersaccount van uw salarissoftwarepakket is enkel uw aansluitnummer;
  7. U kunt nu gegevens aanleveren.

Heeft u een vraag over inloggen?

Gebruik dan ons contactformulier. Zo kunnen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn.

* Deze velden zijn verplicht

Als u wilt bellen, let op!

We zijn druk bezig iedereen te woord te staan. Dit lukt helaas niet altijd. Als u het contactformulier invult hebben we meer gegevens en kunnen we beter en sneller helpen.

Werknemers
0800 -1972 (gratis)
Werkgevers
020 - 244 54 00
Werknemers uit het buitenland
+31 20 244 54 01
Postadres

Postbus 59205, 1040 KE AMSTERDAM

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht? Dan willen we die natuurlijk oplossen. We vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de manier waarop we u helpen. Als dat niet het geval is geweest, laat het ons dan weten.

Lees meer