Taalkeuze

Nederlands English

Bent u op zoek naar iets specifieks?

Type hier uw vraag of gebruik een zoekterm

Wij zijn er voor u.

Met onze helpdesk krijgt u makkelijk en snel antwoord op uw vraag.

Werknemer Werkgever Gepensioneerde Administratiekantoor

U hoeft niets te doen als u bent getrouwd of beschikt over een geregistreerd partnerschap. Uw gegevens ontvangen wij automatisch via de Basisregistratie Personen (BRP). Maar bent u samenwonend of heeft u een samenlevingscontract, dan willen we u vragen dit zelf aan ons door te geven. Uw partner komt dan in aanmerking voor partnerpensioen. Let op: Hiervoor moet u wel ten minste zes maanden met uw partner samenwonen. U kunt uw partner aanmelden via de persoonlijke pensioenomgeving, inloggen met DigiD.

Komt u er niet uit?

E-mail ons Bel ons

Als u in Nederland woont, hoeft u niets door te geven. Dat doet uw gemeente. Zodra deze informatie binnen is, sturen wij de nabestaanden een brief. Woont u in het buitenland, dan ontvangen wij graag een kopie van de overlijdensakte. Hierna sturen wij de nabestaanden zo snel mogelijk een brief.

Komt u er niet uit?

E-mail ons Bel ons

Bij de ontbinding van een huwelijk of geregistreerd partnerschap worden wij automatisch geïnformeerd door de gemeente. U hoeft hiervoor niets te doen. Wel willen wij u vragen om binnen 2 jaar na de scheiding, de gemaakte afspraken over uw pensioen naar ons toe te sturen. Let op; heeft u afspraken gemaakt die afwijken van de standaard verdeling, dan ontvangen wij graag een kopie van het echtscheidingsconvenant.

Woont u samen? Maar niet geregistreerd? Geef het toch aan ons door. Het is namelijk belangrijk dat uw partner geregistreerd staat in onze administratie. Mocht u komen te overlijden, dan kijken wij wie er recht heeft op het nabestaandenpensioen. Mocht uw relatie, waarmee u ongeregistreerd samen hebt gewoond, zijn beëindigd, geef dit dan ook aan ons door. U doet dat achter de login op onze website. U logt in met DigiD.

Komt u er niet uit?

E-mail ons Bel ons

Bent u een bewindvoerder van een deelnemer aan ons pensioenfonds, of wilt u een verzoek indienen voor beslaglegging? Dan ontvangen wij graag deze documenten. U kunt deze per mail of per post toesturen.

Komt u er niet uit?

E-mail ons Bel ons
Heeft u een vraag over het wijzigen van uw privé- of werksituatie?

Gebruik dan ons contactformulier. Zo kunnen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn.

* Deze velden zijn verplicht

Heeft u een vraag of verzoek?

Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier of neem telefonisch contact met ons op.

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 – 17.00 uur.

Werknemers
0800 - 1972 (gratis)
Werknemers (Internationaal)
+31 20 244 54 01
Postadres

Postbus 59205, 1040 KE AMSTERDAM

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht? Dan willen we die natuurlijk oplossen. We vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de manier waarop we u helpen. Als dat niet het geval is geweest, laat het ons dan weten.

Lees meer