Bent u op zoek naar iets specifieks?

Type hier uw vraag of gebruik een zoekterm

Call us icon
Voor onze telefonische helpdesk, ga naar de contactpagina

Elke werkdag tussen 8.00 en 17.00 uur.

Naar contact pagina

Hetzelfde pensioenfonds, een andere uitvoerder per 1 januari 2021

Voor werknemers en administratiekantoren

Pensioenfonds Detailhandel stapt 1 januari 2021 over naar uitvoerder Capgemini. We organiseren op 20 en 21 januari 2021 een webinar waarin wegwijs gemaakt op ons nieuwe werkgeversportaal. U kunt zich aanmelden voor een dag en tijdstip.

Stuur uw naam en e-mailadres naar deelnemer@pensioenfondsdetailhandel.nl met uw keuze voor de volgende dagen en tijdstippen:

  • Woensdag 20 januari - 10.00 - 10.30 uur
  • Woensdag 20 januari - 13.00 - 13.30 uur
  • Donderdag 21 januari - 10.00 - 10.30 uur
  • Donderdag 21 januari - 13.00 - 13.30 uur

De meest gestelde vragen, met antwoorden, op een rij.

Ik heb geen Eherkenning. Hoe kan ik inloggen.
Indien u geen eHerkenning heeft, maakt u nieuwe inloggegevens aan. Deze alternatieve inlogmethode zal bestaan uit een inlog met gebruikersnaam en wachtwoord, waarbij nog een extra verificatie zal plaatsvinden via een mobiele app wanneer u wilt inloggen. Wanneer u voor de eerste keer inlogt, zullen we een separaat wachtwoord aan u verstrekken. De app kunt u op de gebruikelijke manier downloaden in de stores.

Moet een werkgever iets doen als hij een administratiekantoor heeft gemachtigd.
Nee, wij nemen de huidige machtiging over zodat het administratiekantoor de gegevens kan aanleveren.

Blijft mijn gebruikersnaam gelijk, of moet ik een andere aanvragen?
U kunt op twee manieren inloggen op het portaal. Met behulp van E-herkenning (dit heeft de voorkeur) of met een gebruikersnaam en wachtwoord. Uw werkgeversnummer is onderdeel van de gebruikersnaam. U hoeft geen nieuwe gebruikersnaam aan te vragen. De gebruikersnaam waarmee u kunt inloggen is uw huidige werkgeversnummer, aangevuld met @BPFD.nl.
Bijvoorbeeld: 123456@BPFD.nl

Wanneer u wilt inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord, zult u eerst een wachtwoord moeten aanvragen. Dit kan via het inlogscherm van het portaal. Als extra beveiligingsmaatregel zullen we u ook vragen om een app te installeren op uw mobiele telefoon. Via deze app wordt bij iedere keer als u inlogt geverifieerd of u het inderdaad bent die inlogt.

Waar kan ik de drie folders vinden met transitie informatie?
Hier vindt u de transitie folders.

Waarom stapt Pensioenfonds detailhandel over op een nieuwe pensioenuitvoerder?
We willen het administratieve proces rondom pensioen zo makkelijk en persoonlijk mogelijk maken. Op het nieuwe portaal zijn alle pensioenzaken eenvoudig zelf te regelen. Je kunt er ook de status van de verwerking van UPA-berichten realtime inzien.

Wanneer is het nieuwe pensioenplatform live bij de pensioenuitvoerder?
Op 1 januari 2021 gaat Pensioenfonds Detailhandel over.

Is het nieuwe platform op de bestaande URL te vinden?
Ja op pensioenfondsdetailhandel.nl vindt u vanaf 1 januari 2021 het nieuwe platform.

Welke concrete stappen zijn nodig om de overstap soepel te verlopen?

  • Uw UPA-inloggegevens van het salarispakket moeten worden aangepast om de UPA 2021 in te dienen.
  • Het nieuwe wachtwoord haalt u op door na 1 januari in te loggen op het nieuwe portaal. U krijgt daar nog nadere berichtgeving over.

Waar wordt het bestaande werkgeversportaal voor gebruikt?
Tot 19 februari 2021 worden daar alle UPA-berichten over 2020 en alle andere salarismutaties over 2019 (of eerder) behandeld.

Krijgt de werkgeversdesk een nieuw telefoonnummer?
Ja. Het nieuwe telefoonnummer volgt zo snel mogelijk. We houden u op de hoogte.
Voor vragen over de transitie kunt u bellen met het Bestuursbureau van Pensioenfonds Detailhandel: 030-7670110.

Hoe zit het met de UPA sleutels bij administratiekantoren die meerdere werkgevers bedienen.
Wanneer wij weten dat een administratiekantoor voor meerdere werkgevers instuurt, hoeft het administratiekantoor maar één keer een UPA sleutel in te voeren en niet per werkgever. Wanneer niet bij ons is vastgelegd dat een administratiekantoor voor meerdere werkgevers instuurt, dan moet het administratiekantoor per werkgever een sleutel aanmaken.

Wanneer hebben administratiekantoren een ketenmachtiging nodig?
Administratiekantoren hebben een “ketenmachtiging” nodig wanneer ze willen inloggen via eHerkenning om zaken voor werkgevers te regelen. Als een administratiekantoor eHerkenning heeft en ketenmachtiging van een werkgever heeft gekregen, hoeft de werkgever in dat geval zelf geen eHerkenning aan te vragen. De werkgever dient de tussenpartij wel toestemming te geven voor deze ketenmachtiging.
De ketenmachtiging moet door het administratiekantoor samen met werkgevers (voor elke werkgever één) aangevraagd te worden via: https://www.eherkenning.nl/ketenmachtiging