U hoeft niets te doen als u bent getrouwd of beschikt over een geregistreerd partnerschap. Uw gegevens ontvangen wij automatisch via de Basisregistratie Personen (BRP). Maar bent u samenwonend of heeft u een samenlevingscontract, dan willen we u vragen dit zelf aan ons door te geven. Uw partner komt dan in aanmerking voor partnerpensioen. Let op: Hiervoor moet u wel ten minste zes maanden met uw partner samenwonen. U kunt uw partner aanmelden via de persoonlijke pensioenomgeving, inloggen met DigiD.
Als u in Nederland woont, hoeft u niets door te geven. Dat doet uw gemeente. Zodra deze informatie binnen is, sturen wij de nabestaanden een brief. Woont u in het buitenland, dan ontvangen wij graag een kopie van de overlijdensakte. Hierna sturen wij de nabestaanden zo snel mogelijk een brief.
Bij de ontbinding van een huwelijk of geregistreerd partnerschap worden wij automatisch geïnformeerd door de gemeente. U hoeft hiervoor niets te doen. Wel willen wij u vragen om binnen 2 jaar na de scheiding, de gemaakte afspraken over uw pensioen naar ons toe te sturen. Let op; heeft u afspraken gemaakt die afwijken van de standaard verdeling, dan ontvangen wij graag een kopie van het echtscheidingsconvenant.
Woont u samen? Maar niet geregistreerd? Geef het toch aan ons door. Het is namelijk belangrijk dat uw partner geregistreerd staat in onze administratie. Mocht u komen te overlijden, dan kijken wij wie er recht heeft op het nabestaandenpensioen. Mocht uw relatie, waarmee u ongeregistreerd samen hebt gewoond, zijn beëindigd, geef dit dan ook aan ons door. U doet dat achter de login op onze website. U logt in met DigiD.
Bent u een bewindvoerder van een deelnemer aan ons pensioenfonds, of wilt u een verzoek indienen voor beslaglegging? Dan ontvangen wij graag deze documenten. U kunt deze per mail of per post toesturen.