Lees voor
Tekst Tekst
Tekst Grootte
Normal font size icon Big font size icon Biggest font size icon
Grootte

In uw persoonlijke omgeving kunt u de opgebouwde waarde van uw pensioen inzien. Er zijn voorwaarden verbonden aan het afkopen van pensioen. Zo mag uw opgebouwde pensioen in 2024 niet meer zijn dan €592,51 bruto per jaar. En afkoop is alleen mogelijk op de ingangsdatum van uw pensioen.

Komt u er niet uit?

E-mail ons Bel ons

Binnen uw persoonlijke pensioenomgeving achter de login op onze website (inloggen met DigiD) kunt u een berekening maken of u eerder, later of gedeeltelijk met pensioen kunt gaan. Zo kunt u de opgebouwde waarde gebruiken om uw pensioenkeuzes te maken. Aansluitend kunt u met een aanvraagformulier uw pensioen aanvragen.

Komt u er niet uit?

E-mail ons Bel ons

Als u gepensioneerd bent en in het buitenland woont, is het mogelijk dat wij u ieder jaar vragen de verklaring ‘Bewijs van in leven zijn’ of ‘Attestatie de vita’ naar ons op te sturen. Dit komt omdat wij een aantal gegevens niet meer ontvangen van de Basisregistratie Personen (BRP). Download de verklaring hieronder en laat een medewerker van één van de volgende instanties de verklaring invullen, ondertekenen en voorzien van een stempel:

  • Een ambtenaar van uw gemeente.
  • Een medewerker van het Nederlandse Consulaat.
  • Een notaris.

Tip: Bewaar ook een kopie voor uw eigen administratie.

Mogen wij u vragen het formulier zo snel mogelijk na ons verzoek volledig ingevuld en met de juiste gegevens naar ons op te sturen? Zo voorkomen we dat uw pensioen later of helemaal niet wordt uitgekeerd.

Pensioenfonds Detailhandel
Postadres: Postbus 59205, 1040 KE AMSTERDAM

Komt u er niet uit?

E-mail ons Bel ons

Heeft u een vraag of verzoek?

Stuur ons dan een e-mail via het contactformulier of neem telefonisch contact met ons op.

Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 – 17.00 uur.

Gepensioneerden
0800 - 1972 (gratis)
Gepensioneerden (Internationaal)
+31 20 244 54 01
Postadres

Postbus 59205, 1040 KE AMSTERDAM

Klachtenprocedure

Heeft u een klacht? Dan willen we die natuurlijk oplossen. We vinden het belangrijk dat u tevreden bent over de manier waarop we u helpen. Als dat niet het geval is geweest, laat het ons dan weten.

Lees meer